Wat we doen

Onze dienstverlening gaat verder

"Kort gezegd: Wij zorgen dat jouw website morgen meer klanten aantrekt dan vandaag."

Dit doen we onder meer door:

Zoals je merkt zijn we veelzijdig. 

We vinden het belangrijk dat je één aanspreekpunt hebt voor al je online marketingzaken omdat we geloven dat dit leidt naar betere resultaten. 

Als we iets niet zelf kunnen doen, om praktische redenen of omdat we weten dat iemand anders dit beter kan, dan zorgen wij ook voor de afhandeling daarvan.

Kortom: we zorgen dat jouw watersportbedrijf morgen meer klanten aantrekt dan vandaag. Wat daar ook voor nodig is.

Bekijk wat wij doen voor andere watersportbedrijven

De meeste werkzaamheden vinden plaats achter de schermen en zijn lastig te tonen. Daarom laten we graag zien wat er aan de voorkant gebeurt.

Platbodemverhuur Waddenzee wilde een website  die de luxe van de verhuurvloot, momenteel één schip, zou weerspiegelen. Met oog op de toekomst wilde de eigenaar de mogelijkheid hebben om zelf nieuwe schepen toe te voegen en aan te passen, zonder technisch gedoe. 

MKB Watersport bouwde dit systeem en zorgde ervoor dat de website een luxe indruk heeft, zonder in de val te trappen om oubollige tierelantijntjes in het ontwerp te stoppen. Zo is een moderne en stijlvolle website ontstaan waar de klant zelf verder kan bouwen aan zijn bedrijf.

Na oplevering van de website hebben we een succesvolle Google Ads campagne voor de klant opgezet die ervoor zorgde dat bijna het hele vaarseizoen in enkele weken was volgeboekt, tegen zeer lage kosten.

Spiegel der Zeilvaart is één van de langstlopende watersportbladen van Nederland. Toen het bedrijf MKB Watersport benaderde met de vraag om een website te maken die online verkopen van bladen en abonnementen zou verhogen en tegelijk de werkdruk van de redactie zou verlagen, wisten we direct dat dit een mooie uitdaging voor ons was.

Aan de achterkant is het eenvoudig voor de redactie om voorproefjes van nieuwe verhalen te plaatsen, die de lezer uitnodigen om het blad kopen en het complete verhaal daar verder te lezen. 

Ook hebben we de mogelijkheid gebouwd om bestellingen rechtstreeks door te sturen naar het distributiecentrum, waardoor de redactie geen werk meer heeft van deze bestellingen. Dit bespaart een hoop tijd, en zorgt voor snelle levering van de bestelde bladen.

Niet direct een watersportbedrijf, maar wel een product dat voor watersporters interessant is. De SAFire cooker is een unieke barbeque voor outdoor liefhebbers. De distibuteur van SAfire benaderde MKB Watersport om een website en webshop te ontwikkelen.

MKB Watersport verzorgt verder de digitale exploitatie van de website en zorgt voor wekelijkse updates, zodat de klant zich geen zorgen hoeft te maken over de bereikbaarheid van zijn site.

Voor dé weerman van zeilend Nederland hebben we een nieuwe website ontwikkeld, waar een fris design en verbeterde gebruikerservaring zorgen dat klanten sneller cursussen en boeken kopen.

Door de pandemie kon NimosMeteo geen cursussen op locatie geven, waardoor de inkomsten dreigden te verdampen. Door de samenwerking met MKB Watersport werd een plan opgezet voor een videostudio aan huis, en de mogelijkheid om via een online leeromgeving en via Zoom alsnog cursussen te geven.

Het resultaat: meer dan een verdrievoudiging in het aantal cursisten en bijhorende winst, en het bereiken van een nieuwe doelgroep die in het verleden niet bij fysieke cursussen aanwezig kon zijn.

Naast het opzetten van de website heeft MKB Watersport een zeer succesvolle Facebook campagne gemaakt waardoor het boek ‘Het weer in kaart’ zovaak verkocht werd dat de herdruk in no-time was uitverkocht.

Eerdere projecten

Voor dit keuringsstation van reddingsvlotten en reddingsvesten hebben wij een nieuwe website opgezet die watersporters aanmoedigt om contact op te nemen voor de keuring van een vlot of vest. 

Ook hebben we uitgebreide blogs geschreven, die de expert-positie van het bedrijf versterken en de zichtbaarheid op Google verhogen.

Door onze werkzaamheden krijgt het bedrijf nu veel aanvragen via de telefoon en de website.

Voor het digitale watersportmagazine Zeilwereld hebben we een fris visueel ontwerp gemaakt dat zorgt voor een geweldige leeservaring op elk apparaat.

Ook hebben we een advertentie managementsysteem ontwikkeld waarmee het voor Zeilwereld gemakkelijk is om adverteerders te bedienen met content en analytica.

Zeilwereld is toonaangevend in de Nederlandse watersportmedia door de wijze waarop ze zowel lezer als adverteerder bedienen.

Voor deze afgelegen jachthaven hebben we een nieuwe website ontwikkeld, die de voordelen van een vaste ligplaats uitlichten.

De website levert meer klanten op, door de positieve sfeer van de locatie te belichten. Ook is de website zo ingericht dat passanten direct alle relevante informatie tot hun beschikking hebben.

Dit heeft gezorgd voor meer aanvragen voor winterstalling en overnachtingen.

Voor dit Belgische charterbedrijf hebben wij een nieuwe website ontwikkeld, die aansluit bij de drie doelgroepen van het bedrijf. Elke doelgroep krijgt relevante informatie en wordt aangemoedigd om contact op te nemen.

Daarnaast hebben we een Google Ads campagne opgezet, om de doelgroepen naar de website te trekken. 

Dit heeft gezorgd voor een grote boost in het aantal boekingsaanvragen.

Voor EHBO-expert Rob Sijbers hebben we een nieuwe website opgezet die de verkopen van EHBO-koffers en -cursussen aanmoedigt. 

Ook hebben we een bekendheids-campagne opgezet, met blogs en zichtbaarheid in de Nederlandse offshorezeilerswereld.

Dit heeft gezorgd voor meer verkopen van koffers. Cursussen zijn nu bijna altijd volgeboekt.